Life is but a dream for the dead

Gårdagens lunch var typ det enda bra med förra veckan: sushi. Stört vad jag älskar det. Annars hade jag en väldigt dålig vecka, och den slutade sämst också. Fast på kvällen kom min underbara vän Sylvia på något som skulle pigga upp mig; åka till IKEA och äta svensk mat, och sen hälsa på Cheap Monday, så jag hoppas på det någon gång under veckan.
.
Idag var jag ledig, så städade lite och strykte kläder. Nu ska jag köra lite yoga här hemma, sen läsa lite och sova. Ledig imorgon också! Wihoooo!

Your little piece of heaven turns to dark

Tim Burton utställningen igår var helt jäkla otrolig, älskade det. Allt från teckningar, skisser, texter, dockor till kläder som Johnny Depp burit i filmer! Dock var det inte lika najs med kön utanför som var väldigt kort men som tog 1,5h, i regnet. Men lätt värt det! Blir nog att ha maraton och se alla hans filmer nästa vecka, och sedan Dark Shadows på biooo!
Sedan träffade jag upp Carina för att åka till potlucken, var riktigt trevligt och mycket gott att äta och dricka. Många nya trevliga tjejer fick man träffa också. Det absolut skummaste var väl dock att en tjej var helt övertygad om att jag är så jävla lik Natalie Portman?! Aldrig hört det tidigare.


Avril 28

I onsdags åkte jag till Paris för att gå på gratiskonsert med The Ting Tings, dom var så jävla bra live, och de spelade dom två bästa låtarna som jag ville höra!
Efter det åkte jag och B. till Odeon, en sväng på Starbucks, mina nya favorit Frappuccino- fraise à la crème MON DIEU vad god den är!
Efter det letade vi upp en sisha-bar, my first time but it was awesome. Livrädd var jag dock. En ny upplevelse rikare, dock ingen favoritsyssla men placet var coolt. En sväng förbi en tråkig meet-up på en mysig bar, sen en sväng till Maubert Mutualité, irländsk pub för att se färdigt fotbollen!
Älskde förövrigt Odeon, underbart vackert, och solen sken för första gången ordentligt på länge.
.
Nu ska jag snart in till Paris för att gå på Tim Burton l'exposition med en annan au pair, tror att den kommer vara riktigt najs! Efter det blir det "potluck" med massa tjejer!

Dagen

Har: Jobbat, kollat filmer och BB
Just nu: Lyssnar på Kings of Convenience och läser bloggar
Ska: Fortsätta läsa bloggar, se film och sova (spela lite Sims på mobilen också)
Humör: Helt okej, lite sämre mående imorse efter gårkvällen, men nu är allt på sin plats igen
Äter: Tuggar tuggummi såklart
Dricker: Vatten
Bästa: Dagens bästa var väl att leka med lilltjejen och höra henne skratta tills hon kiknar
Sämsta: Att jag är sjuuukligt sugen på svensk tacos
Väder: Efter 2v. konstant regn har det varit sol och varmt igen
Look: Svarta jeans, skjorta och converse

Njut!

IKEA har just nu en reklam här i Frankrike med sängar och lite allt möjligt. På reklamer ute på stan och på radion nämner dom detta. De använder sig alltså av det svenska ordet Njut! och en middag med familjen + morföräldrar på besök kom frågan till mig, vad betyder det? Haha, alla trodde att det betydde godnatt eller något liknande för det var sängar med och ordet njut är ganska likt ordet nuit som är natt på franska. Jag förklarade vad ordet betyder och nu går dom alltid runt och säger det! Njut njut njut!
Det är förövrigt sjukt kul när föräldrarna försöker sig på något svenskt ord, svenska är väl inte sååå svårt? Eller är det så jag låter när jag försöker mig på nya svåra franska ord i deras öron?

Fontainebleau

I fredags var jag och lilltjejen till fromagerie't och hämtade ut en ny ost som vi i söndags testade. Med ny menar jag ny för familjen, ingen hade provat den tidigare. Den ligger i en liten plastskål med nät runt sig, såg väldigt skumt ut enligt mig! Den äts som en dessert, därför med sked. Konsistensen är inte alls som ost, utan det var som yoghurt/grädde. Dock är ju denna ost blandad med grädde så troligtvis därför. Smakade inte alls ost utan yoghurt också.
Den var helt okej god enligt mig, provade även att ha på florsocker vilket gjorde det ännu godare! Kan tänka mig att den är god med choklad, eller till någon fruktpaj! Vill man dricka något alkoholhaltigt till denna osten var det tydligen ett sött vin eller champagne som är att föredra, vilket låter bra med tanke på smaken.
.
.
pictures: google.com

Big Brother Sverige

Idag har jag inte gjort mycket, tagit det lugnt. Är lite nere den här helgen av massor av olika anledningar.
Men jag har tur som kan se Big Brother här i alla fall! Eller tur och tur, blir bara galen av att se det! Alla som beter sig så jävla stört. Det här året är fan det värsta någonsin. Tidigare när det fanns personer kvar som nu åkt så mådde jag på riktigt dåligt över hur dom betedde sig. Vidrigt är det enda ordet som kan beskriva det, jag reagerade så sjukt att jag skickade ett mail till Big Brother, haha kalla mig konstig men har ni sett BB så fattar ni. Okej att det är ett "socialt experiment" och blablabla men kan man stoppa såna saker som hände där så gör man väl det?
Och nu Annica tillsammans med Marcelo, snälla, hur kan hon ens se något i en sån kille som håller på som han. I ett sånt där hus, men någon som behandlar en så, hon verkar vara en bra tjej så det är väl bara säga ifrån?
Aja, här sitter jag och babblar om andras liv, men skönare att se deras galenskaper istället för att tänka på sig själv ibland.
Seriöst, vuxna människor som beter sig som omogna barn, finns det något bättre? Men hur kan dom inte förstå hur mycket dom skämmer ut sig?
.
Jag är i alla fall utan tvekan team Lars!

Marc by Marc Jacobs

Att jobba som au pair ger inte direkt bästa lönen, men det spelar inte så stor roll för mig eftersom det är ju inte för pengarna jag gör det. Sen är jag inte någon som slösar mina pengar hur som helst, så jag har redan lyckats spara ca 5000 av lönen sen jag kom hit.
Men i alla fall, eftersom man bor i städernas städer liksom, och det finns mååånga bra butiker som annars inte finns i Sverige har jag många saker jag vill lägga pengarna på.
Till exempelt helt galet snygga laptopfodral från Marc By Marc Jacobs, jag är helt såld. De kostar runt 500-900kr, men jag måste verkligen ha ett. Speciellt eftersom jag vill kunna ta med min bebis Mac överallt. Dock har jag sjukt svårt att välja, kolla bara!!!
Måste nog försöka ta en sväng förbi butken i helgen!
.
http://www.marcjacobs.com/marc-by-marc-jacobs/tech/m6121026/dreamy-logo-neoprene-13-computer-case#?p=3&s=12
http://www.marcjacobs.com/marc-by-marc-jacobs/tech/m6121039/miss-marc-13-computer-case#?p=5&s=12
http://www.marcjacobs.com/marc-by-marc-jacobs/tech/m6pe022/dreamy-logo-neoprene-13-computer-case#?p=7&s=12
http://www.marcjacobs.com/marc-by-marc-jacobs/tech/m6113049/miss-marc-neoprene-13-computer-case#?p=7&s=12
http://www.marcjacobs.com/marc-by-marc-jacobs/tech/m6113610/mr-marc-13-neoprene-computer-case#?p=8&s=12

Better late then never?

Haha okej, så detta gick ju inte så bra. Ska jag vara ärlig så har jag inte skrivit för jag blir galen för jag vill ha allt på bloggen i rätt ordning och har maaaassor med bilder som ska upp, därför har jag inte velat skriva innan bilderna kommit upp, men uppenbarligen fungerar inte det heller så bra och nu har jag bara vääärldens största sug efter att skriva och det händer ständigt saker som jag vill skriva här så jag börjar med att bara skriva så får mina bildbomber komma när dom kommer!
.
Livet i Frankrike är just nu väldigt bra. Hemlängtan existerar inte för mig här, endast efter lite familj/boyfriend/vänner och svensk mat.
Vädret ägde, var typ sommar. Tills för en vecka sen då det började regna vilket det gjort i en vecka nu.
Språket utvecklas everyday, lär mig sjukligt mycket i skolan vilket gör mig glad! Här hemma blir det nya ord nästan varje dag med. Sjukt hur jag faktiskt knappt ens tänker på det svenska språket längre, ofta engelska men mycket franska, för det första kommer de tankarna naturligt och sen är det nog bra. Blir jobbigt att behöva ställa om sig och behöva tänka hundra år innan man pratar.
Jobbet rullar på som vanligt varje dag, träffar fina vänner också. Nu har man kommit in i allt lite och jag har träffat många människor här men inte alla man klickat med så nu finns det kvar tjejer som jag har roligt med! Det tråkiga är dock att många av dom åker hem i sommar, så får skaffa nya vänner i sommar igen haha. Inte kul, eller lite kanske.
Men jag tror jag avslutar här, har så mycket och vill inte skriva en bok, det kommer när det kommer. Nu ska jag äta choklad och titta på The Hills S4!
.
btw, hatar just nu designen haha, men jag har en perfekt design i mitt huvud, så ska försöka förverkliga den!

RSS 2.0