Segt

Börjar verkligen bli stressad nu, den här dumma hälsoundersökningen krånglar för mycket. Men läser dagligen massor av au pair bloggar med tjejer som är i Frankrike, Paris, och jag blir helt galet taggad. Känns lite konstigt att jag kanske kommer vara exakt som dem om ett halvår, men också helt sjukt bra. Bara jag överlever den här vintern, får göra det bästa av tiden!

Längtar...

Just idag längtar jag extra mycket bort. Extra mycket bort till Frankrike. Tänk att få vara där nu. Tänk att få ha en fin vän där, och bara vara. Tänkt att få sitta där och känna hur bra allting är.
STS ringde idag och hörde hur det gick för mig. Tycker det är riktigt bra av dem att vara så engagerade och glada! Blir verkligen ännu mer taggad, och liite gladare!

Äta lite macarons skulle inte heller vara fel just nu!


Midnight in Paris

Hittade den här trailern nyss! Den verkar faktiskt riktigt bra, många bra skådisar är med och sen är det ju självklart; PARIS! Blir nog att se den ikväll!


20 septembre

Hej!
Så det här ska alltså bli min franska blogg, eftersom jag troligtvis kommer åka till Frankrike någon gång i vinter/vår som au pair! En av mina största drömmar, därav namnet på bloggen, som betyder min dröm!
Blir det inte av att jag åker så får det ändå vara min franska blogg, med allt annat fransk som kan tänkas finnas!

Skulle i alla fall nu kunna säga att jag har prickat av lite mer än hälften av allt som jag ska skicka in för att sedan hitta en familj! Behöver göra en hälsoundersökning för 900 kr, så måste se till att boka den NUUU!
Har inte så mycket mer att skriva nu, ska fixa lite med designen och så när jag har lust och ork!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0