PARIS

Nu blir det att åka till Paris och spendera helgen med min fina, söta, underbara, världens bästa pojkvän<3

Design

Hade helt glömt bort hur mycket jag älskar att koda och jobba med design till bloggen! Alltså jag älskar det! Det är sjukt intressant och väldigt spännande! Att behöva skriva in massa konstiga tecken och meningar och allting, och sen se resultaten. När jag sen förstår någonting nytt, med hjälp av något jag lärde mig innan. GAAH, lycka.
Nyfunnet intresse? Dock är det inte direkt nytt, minns redan med förra bloggen, jag var helt fast och kunde sitta och pilla med småsaker i flera timmar (som idag).
Nu blir det lite serie tittande och sedan sova, skola imorgon ju! Men nu är det i alla fall någorlunda bra storlek för bilderna!

Proud of myself!

Wooooooh! Jag är så galet stolt över mig själv! Måste öppna ett bankkonto här fär att kunna fixa telefongrej, så idag gick jag till la banque postale alldeles själv, sa till kvinnan vid dörren vad jag ville göra, på franska, blev skickad till en annan kvinna som jag fick sitta och prata med och vi förstod varandra och nu vet jag vad jag behöver för att fixa bankkontot!
Tänka sig! Jag, som bara har varit i Frankrike i  2 veckor och 5 dagar, klarade det alldeles själv, även fast det var massor med nya ord, och konstiga svåra bankord. STOLT.

Montmartre

Gårdagen var riktigt bra, om man bortser från att jag var helt lost från tunnelbanan till stället, som för övrigt var fullt så vi drog någonannanstans! Träffade många trevliga tjejer, men åkte hem vid tolv då sista tunnelbanan här går vid typ halv ett?! Likaså mitt tåg hem, vid tjugo över tolv. På en fredag?! Inte kul. Men fanns förslag på hur vi ska lösa dessa problem i framtiden! :)
Nu ska jag gå till tåget för att åka till Montmartre, för att träffa tjejer på Café des 2 Moulins, där Amélie jobbade i filmen! Blir nog lite pics idag också, ska förbi Sacre Coeur! Vieeeew!

Veckan som gått

Söndagen spenderade jag på Musée du Louvre. Var med tjejer från meet-up gruppen (skitbra sida att träffa folk på, var man än är!), och första söndagen i varje månad är alla museum gratis här! Fast för oss under 25 eller något, och från Europa är alla museum gratis hela tiden!
Louvren i sig var ingen höjdare för mig, visst gillar jag konst och liknande, men bara när jag känner till verket eller målaren. Mona Lisa var väl höjdpunkten, förutom att det var smockat med folk framför tavlan, konstigt? Dock var själva byggnaden helt otrolig, taken och väggarna. Allt!

Den här veckan har jag jobbat, gått i skolan, kollat på Gossip Girl, letat efter en ny bra dator, försökt hitta bra telefonerbjudande, träffat vänner för att äta lite crêpes, och idag ska jag till The Great Canadian Pub med några tjejer. Ska bli sjukt roligt!

The view from my window a rainy day last week

Samedi, 4 février

I helgen skulle jag till Provins, men missade tåget på grund av krångel med biljetter och allt vad som nu hände! Blev väldigt nere, men bestämde mig för att göra det bästa av dagen så tog metron från stationen till Champs-Élysées, för att leta lite affärer. Såg många bra på vägen, men blev bara ett stopp på H M där jag handlade lite klänningar och tröjor, den veckans lön borta men så värt! Fortsatte min promenad, i det iskalla vädret, fram till Arc de Triomphe. Därifrån fortsätte jag till Tour Eiffel, för att sedan ta metron och tåget hem. Blev en bra dag då jag lärde mig metron asbra och även biljett systemet eftersom mitt Navigo pass inte kommit ännu...
Hade i alla fall med kameran så här kommer lite pics!


If you can't forget, you can forgive...

Så har inte skrivit på några dagar, internet har varit riktigt dåligt och jag har inte riktigt prioriterat bloggen. Har blivit mycket tv serier och filmer istället på kvällarna, updates om de speciella dagarna kommer, kanske imorgon?
Just nu har jag bara lite av en dålig kväll, och då behövs det skrivas för min del. Skrivas där jag vet att iaf någon läser, oavsett vem.
Men det är lite jobbigt att vara borta såhär, även fast jag seriously hade ett helvete precis när jag kommit med mina egna känslor så har det mesta varit bra sen första dagarna. Nu är det bara gamla känslor, sådana som alla har.
Att det ska vara så svårt att få bort dom, att inte tänka på dom. För dom gör ju ingen nytta alls? Bara osäkerhet på sig själv och sin omgivning.
Fan, hatar att vara såhär långt borta från alla och inte ha någon alls att prata med. Ikväll vill jag hem.

Jardin du Luxembourg

Var väl senast fredag jag skrev, lördagen var chill. Gick ensam för att ordna ett buss/tågkort vid tågstationen, gick superbra! *stolt* Sedan gick vi de typ 100 m ner till huvudgatan där det är marknad på lördagsmornar, typ lite Hötorget blandat med Rimbomarknad enligt mig hahah. Men vi köpte frukt och kyckling!
Söndagen blev det en bilresa in till Paris med familjen, vi parkerade vid Panthéon, som var sjukt maffig. Ingen bild där dock, får bli en annan gång. Gick en bit till Jardin du Luxembourg som jag ville se! Najs redan nu men kan inte ens vänta till våren och sommaren, kommer bli svårslaget!




Man ser Eiffeltornet pyttetillvänster om huset mellan träden!

Ganska tråkig trädgård nu som sagt.

btw, för er som ser inlägget ganska tidigt passar bilderna inte in så bra, ska förstora bloggen strax så jag kan ha stora bilder!

RSS 2.0