Thoughts

Jag vet inte vad det är med mig, men det känns som jag börjar ta avstånd från vänner och familj.
Medvetet och omedvetet.
Medvetet för att jag har märkt att vissa inte vill umgås med mig längre, så dom ska få slippa.
Omedvetet för att jag vet att jag snart kommer vara tvungen att säga hejdå och det kommer bli sjukt svårt att säga hejdå.
Ändå är det sjukt jobbigt att vara ensam i allt det här. Ärligt mår jag sjukt dåligt just nu, det finns så himla mycket i mitt huvud. Och det gör det ännu värre att jag känner mig väldigt ensam i allt, och ingen att prata med eller som bryr sig.
Antar att det här kanske är normalt för vissa vid såna här tillfällen...

Family nr5

Har haft mycket kontakt med den familjen senaste dagarna, och det verkar så väldigt väldigt bra! Enda jag tvekar på är ju liksom om 7 månader är för kort för mig. Vill ju uppleva allt som händer under ett år i det landet...
Ska i alla fall skypea med dom imorgon kanske, nervöst!

Family nr5

En familj som nyligen flyttat (tillbaka) till Paris efter att ha bott i New York i 4 år. De bor mitt i Paris, väldigt nära Eiffeltornet. Tre barn: Julie 14, Thomas 12 och Louise 8! Familjen verkade hur trevlig och bra som helst och dom kan både engelska och franska. De har haft tre au apairer tidigare så ska se om jag kan få prata med dom också!
Avresa till dom skulle vara den 3:e januari, kan ni fatta?! Det är typ, två veckor.. Nu fick jag lite ont i magen...

Family nr4

Nytt mail i inkorgen idag! En familj med en pappa, nyskild. Tre söner på 12, 9 och 3 år. De bor i La Ville de Garches, det ligger ungefär på samma avstånd som Versailles. 30 min tåg in till Paris.
I den familjen bor barnen hos pappan varannan vecka, så jag kommer endast att jobba varannan vecka, och varje helg kommer jag vara ledig ungefär. Allting verkade väldigt bra och trevligt med den familjen, dock känns det lite konstigt att jag bara ska jobba varannan vecka och bo där ensam med pappan när barnen är borta. Men känns ändå bra då jag kommer ha tid att plugga, träna och utforska landet lite under de lediga veckorna haha!
Har i alla fall mailat tillbaka till familjen så jag får se hur det här går. Skulle det bli den blir avresan mellan januari-februari!

Family nr3

STS skrev ut på sin facebook sida att det fanns en familj i de Franska alperna, Val Thorens, som sökte en au pair. Mailade till organisationen att jag var intresserad, men fick till svar tillbaka att de var bara 100% fransktalande och jag kan ju inte flytande, så det kändes inte som att det skulle fungera så bra kanske. Så jag ska inte ta någon vidare kontakt med den familjen har jag bestämt.

RSS 2.0