Almost there

Min ansökan som jag skickade in förut har nu blivit helt godkänd! De i Sverige godkände den, och sen skickades den till Frankrike för att godkännas där med och igår fick jag mail om att det var godkänt av dem med och att jag nu kommer att börja matchas med familjer!! Blev helt sjukt pirrig! Så nu går jag in på mailen typ heeela tiden för jag vill se om jag fått något! Kan ju finnas ett mail där vilken dag som helst, och just den familjen kanske är asgrym och så blir det till den jag åker. Eller så tar det längre tid att hitta någon som jag tror kommer funka...
Under tiden förbereder jag frågor och sådant till familjerna så det kommer upp snart!

Ansökan färdig och inskickad!

Jag har skickat in alla uppgifterna nu! Det mesta blev postat men lite via mail! Nu vet jag inte riktigt hur långt tid det tar innan det blir dags för nästa steg!
Här är alla sakerna som jag skickade in till STS:
  • Application form - Fyll i och skicka in. Skriv utförligt!
  • Personligt brev - A4 sida handskrivet
  • 2 Childcare Reference Form - Får inte vara familjemedlem. Ska postas in i original
  • 2 Personal Reference Form -Får inte vara familjemedlem Ska postas in i original
  • Medical History - Boka läkartid och be läkaren fylla i och signera samt stämpla. Ska postas in i original
  • Kopia på ditt körkort (om du har körkort) - Mailas eller postas
  • Kopia på ditt senaste pass Mailas eller postas (ska vara giltligt 3 månader efter din hemresa)
  • Polisregisterutdrag - bifogat i detta brev – fyll i och skicka till Rikspolisstyrelsen i Kiruna, se adress på blanketten. För mer information gå in på polisens hemsida www.polisen.se. Posta in originalet
  • Foton - 8 foton på dig tillsammans med barn, när du är aktiv i en sport eller liknande. Skapa ett bildcollage i ett word dokument och maila in det till [email protected]
  • Profilbild - Ett nytaget foto på dig själv i passfotostorlek som du har med i din ansökan
  • Personbevis med alla relationer (Personbevis 120) Kontakta Skatteverket
  • Kopia på slutbetyg

Hälskontroll: CHECK!

YAY! Idag blev hälsoundersökningen färdig! Åkte till City Hälsocentral inne i stan där jag hade bokat tid, och dem var verkligen jättetrevliga och duktiga och gjorde allting precis som man skulle! Kostade dock 1100 kr, men nu är det gjort och det var den sista grejen av alla som behöver skickas in!
Så idag ska jag se till så jag har alla papper, alla bilder och allting så kan jag posta/maila in allt imorgon och sen börjar det på riktigt! GLAD!

Hälskontrollen bokad!

Aaaaah äntligen! Har en tid på onsdag för hälsokontrollen! Blev dock den som kostar 900 kr, inne i stan, då varken Vallentuna eller Täby ville vara vänliga och hjälpa mig med detta!
Börjar kännas mer och mer for real nu, varje gång jag tänker på det eller skriver om det så börjar det pirra i magen! Nästan som att vara lite nykär! Fast lite kär har jag nog alltid varit i Frankrike så inte så konstigt!

RSS 2.0