Njut!

IKEA har just nu en reklam här i Frankrike med sängar och lite allt möjligt. På reklamer ute på stan och på radion nämner dom detta. De använder sig alltså av det svenska ordet Njut! och en middag med familjen + morföräldrar på besök kom frågan till mig, vad betyder det? Haha, alla trodde att det betydde godnatt eller något liknande för det var sängar med och ordet njut är ganska likt ordet nuit som är natt på franska. Jag förklarade vad ordet betyder och nu går dom alltid runt och säger det! Njut njut njut!
Det är förövrigt sjukt kul när föräldrarna försöker sig på något svenskt ord, svenska är väl inte sååå svårt? Eller är det så jag låter när jag försöker mig på nya svåra franska ord i deras öron?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0