Dreams coming true?

Idag älskar jag livet och Frankrike, men inte i nuläget utan mer vad jag hoppas och tror att framtiden har att komma med. Är med andra ord väldigt ledsen av olika anledningar, förutom att jag är i just Paris och det är underbart här.
.
Min tanke och dröm med att komma hit var att lära mig språket så mycket som bara möjligt, efter detta au pair år åka hem till Sverige för att plugga och sen jobba med det jag vill. Men att någon gång komma tillbaka för att bo i Paris.
När jag nu sitter här i Frankrike efter ca 4 månader här, har jag en helt annan syn på livet och mina drömmar. Jag vill så väldigt gärna stanna i Paris, inte åka hem överhuvudtaget efter detta. Jag vill ha en liten lägenhet i Paris, jag vill dricka rödvin, träffa trevligt folk, komma hem när solen går upp. Vill känna att jag lever och är lycklig, vilket jag redan gör nu men skulle dessa drömmar bli sanna skulle det nog inte gå att bli lyckligare. Inräknat massor av fina vänner hos mig också.
.
Man vet ju aldrig om man inte provar, och det finns en möjlighet för mig att prova på detta i sommar. Jag har en månads semester från jobbet, och just denna månaden finns det en liten etta mitt i Paris som väntar på mig. Det känner jag. Ett mail ifrån och jag vet om det finns en chans.
En månad av vad jag känner nu är lycka, är det helt fel, så vad är den lilla månaden av hela mitt liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0